Kodėl pas logopedą vesti reikia net ir vaikus, kurie ir taip taisyklingai šneka?

Profesionalūs mokytojai ir korepetitoriai

Pasirenkant lankyti logopedo paslaugas, daugelis tėvų ir mokytojų klaidingai mano, kad pagrindinė logopedo funkcija yra tik taisyti kalbos defektus

Tačiau šiuolaikinė logopedė siūlo daug daugiau nei tik kalbos korekciją. Štai keletas priežasčių, kodėl net taisyklingai kalbantys vaikai gali gauti didžiulės naudos lankydami logopedą.

Pirma, logopedo paslaugos neapsiriboja vien kalbos garsų korekcija. Didelė dalis darbo yra susijusi su kalbos raidos ir kalbinių įgūdžių formavimu. Kalba nėra tik garsų rinkinys; tai yra pagrindinis komunikacijos įrankis, kuris apima plačią žodžių, sakinio struktūrų, pasakojimo įgūdžių ir socialinės interakcijos paletę. Logo terapeutas gali padėti vaikui plėtoti ir stiprinti šiuos aspektus, suteikiant jam pagrindus stipresnei ir įtakingesnei komunikacijai. 

Antra, individualus priešmokyklinis ugdymas, kurį siūlo logopedė, yra ypatingai vertingas, nes jis yra pritaikytas prie kiekvieno vaiko unikalių poreikių. Taip pat ankstyvojoje vaikystėje formuojasi itin daug sinapsių junginių, todėl bet kas, kas buvo išmokta nuo ankstyvo amžiaus yra neįtikėtina vertinga. Nors bendrojo ugdymo darželyje vaikai gauna pagrindinį edukacinį pagrindą, daugelyje atvejų jie negauna individualizuotos pagalbos, kurią galėtų teikti specialistas, pavyzdžiui, logopedė (McLeod & Crowe, 2018).

Trečia, svarbu pabrėžti, kad priešmokyklinis ugdymas aukšto lygio nėra tik apie akademines žinias, bet ir apie socialinius, emocinius bei komunikacinius įgūdžius. Taigi, logopedas, dirbdamas su vaiku, gali stebėti jo bendravimo įgūdžius, socialinę sąveiką su kitais ir rekomenduoti strategijas, kurios gali padėti vaikui užmegzti ryšius su bendraamžiais (Nippold, 2012).

Be to, logopedė gali padėti vaikui, kuris turi sunkumų mokymosi srityje. Nors jis gali puikiai kalbėti, gali kilti sunkumų skaitymo, rašymo ar kitose srityse. Logopedus dažnai vaikai lanko ir pirmoje, antroje ir net trečioje mokyklos klasėje, kai kyla sunkumų. Žinoma, dažnai tokie atvejai būna, kai tiesiog buvo pavėluota su pagalba vaikui ir atsibusta tik jau mokykloje. Bet kartais būna ir taip, kad priešmokykliniu laikotarpiu savo vaiką vedę pas logopedą tėvai pamato didžiulį pagerėjimą tiek mastyme, tiek kalbos raidoje ir nori toliau padėti tam vaikui. Logopedas taip pat gali atlikti ir pirminį vertinimą ir nustatyti, ar yra konkrečių kognityvinių ar kalbinių kliūčių, kurios gali trukdyti vaikui mokytis, ir rekomenduoti įvairius veiksmus, kurių galėtų imtis tėvai šioms problemoms adresuoti (Paul & Norbury, 2012).

Lankymasis pas logopedą gali būti ne tik profilaktika, bet ir galimybė stiprinti vaiko komunikacijos įgūdžius, kas yra itin svarbu jo vystymuisi. Net jei vaikas kalba taisyklingai, tai nereiškia, kad jam nereikia pagalbos ir dar geriau ir rišliau kalbėti. O gal dabar laikas tiesiog visiškai laisvai išmokti skaityti? Tėvai turėtų žinoti, kad logopedės vaidmuo yra daug platesnis ir gali teikti didžiulę naudą jų vaikui vaikystėje nuo 2 iki maždaug 9 metų.

Šaltiniai:

  1. McLeod, S., & Crowe, K. (2018). Children’s Consonant Acquisition in 27 Languages: A Cross-Linguistic Review. *Crosslinguistic Studies of Children’s and Adults’ Speech Sound Disorders*. 
  2. Nippold, M. A. (2012). Later language development: The school-age and adolescent years. *Pro-Ed*.
  3. Paul, R., & Norbury, C. F. (2012). Language disorders from infancy through adolescence: Listening, speaking, reading, writing, and communicating. *Elsevier Health Sciences*. 

Ar pasiruošę sustiprinti savo žinias?

Mokinkis, siekiantiems daugiau.

Krepšelis0
Nėra produktų krepšelyje
Tęsti apsipirkimą
0
+370 606 79040