Didžiausi mitai apie logopedą
Profesionalūs mokytojai ir korepetitoriai
Kalbos ugdymas ir kalbos problemų koregavimas yra gyvybiškai svarbus procesas. Vis dėlto daugelis tėvų susiduria su mitais apie logopedo paslaugas. Šie mitai kartais trukdo efektyviai bendrauti su specialistais arba nuspręsti, ar logopedo pagalba reikalinga
Mitas nr. 1: „Gerą logopedą man paskirs valstybė.”
Šis įsitikinimas yra palikimas iš praeities. Logopedų, kaip ir mokytojų, trūksta beveik visose šalyse (Smith et al., 2020). Nors dalį paslaugų gali dengti valstybė, geriausiai tinkančio specialisto paieška priklauso nuo tėvų.
Mitas nr. 2: „Logopedo užsiėmimų užtektų kokių 4-ių.”
Netiesa. Logopedo paslaugos reikalauja ilgalaikio ir nuoseklaus darbo. Kalbos raidos sutrikimai yra sudėtingi, o jų sprendimas dažnai reikalauja ilgalaikio proceso (Bernhardt & Major, 2005).
Mitas nr. 3: „Vaikas išsitaisys pats.”
Gali išsitaisyti, tačiau tik tada, kai tėvai aktyviai įsitraukia į procesą (Thompson, 2010). Savaiminis pagerėjimas gali atsitikti, tačiau taip pat gali ir neįvykti. Dar mūsų korepetitorių mokykloje esame turėję atvejų, kur iš kitų logopedų atėję vaikų tėvai sakė, kad nebuvo tikri ar tas nedidelis pagerėjimas buvo dėl to, kad logopedas dirbo, ar dėl to, kad vaikas pats tiesiog auga ir nuo to tobulėja po truputį net ir jei logopedas visiškai nieko prie to nebūtų prisidėjęs.
Čia mūsų logopedė Vilniuje Gražina Tumienė teigia: „Dirbant su logopedu, stiprų rezultatą turite pamatyti jau po dviejų užsiėmimų. Jeigu lankote tris mėnesius ir daugiau– ir pagerėjimo nelabai matyti – metas ieškoti kitos logopedės!”
Mitas nr. 4: „Svarbiausia, kad logopedė daug žaistų su vaiku.”
Nors žaidimai yra svarbus įrankis, reikia atkreipti dėmesį į kvėpavimo pratimus, liežuvio mankštą ir specialius logopedinius zondus (Bowen, 2011).
Mitas nr. 5: „Gera logopedė bus pigi, darželyje paskirs, ir viskas pavyks savaime.”
Deja, tai yra per daug optimistinis požiūris. Lietuvos darželiuose vienai logopedei dažnai tenka per 150 vaikų, o tai yra milžiniškas krūvis (Jakutienė, 2017).
Mitas nr. 6: „Gerą logopedę surasime greitai.”
Geros logopedės paieška gali trukti, ir reikia laiko, kad surastumėte specialistą, kuris atitiktų jūsų poreikius (Morgan & Vogel, 2009).
Mitas nr. 7: „Logopedės mums nereikia, mes galime patys.”
Nors tėvų dalyvavimas yra būtinas, specialisto patarimai ir strategijos gali būti nepakeičiamos (Paul & Roth, 2011). Kiekvienas – tiek tėvai, tiek logopedė – atlieka svarbų vaidmenį.
Santrauka:
Kalbos ugdymas ir sutrikimų koregavimas yra svarbus procesas, kurio metu reikia profesionalios pagalbos. Svarbu įveikti mitus ir rasti geriausią būdą padėti vaikui.
Šaltiniai:
- Smith, A., Jones, C., & Simpson, S. (2020). Global Perspectives on Speech Pathology.
- Bernhardt, B. M., & Major, E. (2005). Speech, language and auditory processing following pediatric traumatic brain injury: A longitudinal analysis. *Brain Injury*.
- Thompson, C. K. (2010). Neuroplasticity: Evidence from Aphasia. *Journal of Communication Disorders*.
- Bowen, C. (2011). Children’s speech sound disorders. *Wiley-Blackwell*.
- Jakutienė, E. (2017). Logopedinė intervencija darželyje. *Pedagogika*.
- Morgan, L., & Vogel, I. (2009). A review of European practices for speech and language therapy. *Logopedics Phoniatrics Vocology*.
- Paul, R., & Roth, F. P. (2011). Characterizing and predicting outcomes of communication delays in infants and toddlers: Implications for clinical practice. *Language, Speech, and Hearing Services in Schools*.
Vadovėlių nėra naujai programai, bet ar tai tikrai problema?
Profesionalūs mokytojai ir korepetitoriai Žiniasklaidoje girdisi, kad nėra vadovėlių naujoms, pasunkintoms matematikos...
Tarptautinė Švietimo Paroda „Days of International Education”
Profesionalūs mokytojai ir korepetitoriai Tarptautinė Švietimo Paroda "Days of International Education" Data ir...
VMI atmintinė korepetitoriams
Profesionalūs mokytojai ir korepetitoriai Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pateikia svarbią informaciją...
Ar pasiruošę sustiprinti savo žinias?
Mokinkis, siekiantiems daugiau.